going to Architecture school?

FAQ: Jawapan selalu orang nak tau
Interview 1: UKM,UTM
Interview 3: Interview question
Part 1: preparation
Part 2: First sem studio
Part 3: Manual guide to buy archi PC desktop
Part 4: Studio sem 5

Followers

Tolong Isi Tabung Saya :)

Saturday, October 2, 2010

Meeting tergempar IBLIS a.k.a Lucifer!!!

Iblis mengadakan konvensyen bagi seluruh dunia syaitan.Dalam sambutannya ia berkata,'Kita tidak boleh mencegah Muslim pergi ke Masjid. ''Kita tidak boleh mencegah mereka membaca Al-Quran  dan mengetahui kebenaran. ''Kita tidak boleh bahkan menjaga mereka dari membentuk hubungan intim dengan Allah dan Rasul-Nya Muhammad. '"Setelah mereka mendapatkan Sambungan dengan Allah, kuasa kita atas mereka akan rosak.

"Jadi, biarkan mereka pergi ke masjid mereka, biarkan mereka mempunyai hidangan  makan malam
mereka , TAPI curi masa mereka, sehingga mereka tidak  punya waktu untuk membina hubungan dengan Allah dan Rasul-Nya Muhammad.

'Ini adalah apa yang saya ingin anda lakukan,' kata iblis: 
Alihkan perhatian mereka dari memperkuatkan pegangan  mereka kepada Allah dan tahan mereka sepanjang hari! '

'Bagaimana kita dapat melakukan ini? 'Setan itu berteriak.

'Buat mereka sibuk untuk hal-hal duniawi dan cipta  banyak perkara yang boleh merajai fikiran mereka, "jawabnya.
 'Perlengahkan masa mereka untuk menghabiskan, membelanjakan, membelanjakan, dan meminjam, meminjam, meminjam. 
 ''Usahakan si isteri untuk pergi bekerja selama berjam-jam dan suaminya bekerja 6-7 hari seminggu, 10-12 jam sehari, sehingga mereka mampu mengosongkan gaya hidup. ''Jauhkan mereka dari menghabiskan masa bersama anak-anak mereka. '"Seperti menjadi perpecahan keluarga ,kemudian suasana rumah mereka akan hambar kerana tekanan kerja!  ''Rangsang minda mereka sehingga mereka tidak dapat mendengar suara kecil

Hiasan semata.-mata

'"Usahakan mereka memutar kaset atau mendengarkan radio sewaktu mereka memandu. '
"Pastikan TV, VCR, CD dan PC mereka akan terus-menerus berada di rumah dan setiap kedai serta restoran di dunia untuk memainkan muzik secara terus-menerus.
''Ini akan mempengaruhi fikiran mereka dan memutuskan hubungan dengan Allah dan pesuruh-Nya, Muhammad.  

''Isi ruang tamu mereka dengan majalah dan surat khabar. 
 ''Hasut fikiran mereka dengan berita 24 jam sehari. ''Kalihkan pandangan mereka ke arah  billboard  pada saat memandu. ''Banjirkan peti mel mereka dengan mel sampah, katalog mail order, undian,dan setiap jenis newsletter dan produk-produk yang menawarkan promosi percuma,jasa dan harapan palsu. 

 ''Banyakkan model-model kurus dan cantik di majalah dan TV jadi para suami akan percaya bahawa keindahan lahiriah adalah apa yang penting, dan mereka 'akan menjadi tidak puas dengan isteri mereka. ''Buatkan si isteri terlalu penat untuk bercinta bersama suami mereka di malam hari. ''Beri mereka sakit kepala juga!
''Jika mereka tidak memberikan suami mereka cinta yang mereka perlukan, mereka akan mula mencari di tempat lain. '
 "Itu akan memecah-belahkan institusi keluarga mereka dengan cepat! 

 ''Beri mereka buku cerita untuk mengalihkan perhatian mereka dari mengajar anak-anak mereka pengertian  solat yang  sebenarnya . ''Buat mereka terlalu sibuk untuk pergi keluar menghayati alam dan merenungkan kejadian Allah' .'Hantar mereka ke taman-taman hiburan, sukan, drama, konsert, dan filem sebagai gantinya. ''Jauhkan mereka dan biarkan mereka sibuk, sibuk, sibuk! ''Dan ketika mereka bertemu untuk perjumpaan kerohanian, libatkan mereka dalam gosip dan bicara kecil sehingga mereka meninggalkan majlis dengan hati nurani yang bermasalah. 'Penuhkan kehidupan  mereka dengan pelbagai tujuan yang baik sehingga mereka tidak punya waktu untuk mencari kuasa dari Allah. ''Kemudian mereka akan bekerja dengan kekuatan sendiri, mengorbankan kesihatan diri dan keluarga demi penyebab kebaikan itu. '

"Ini akan berjaya! '"Ini akan berjaya! '
Itu cukup rencana!Iblis dan syaitan kemudian pergi. Nampaknya  perlaksanaan tugas mereka menyebabkan umat Islam di mana-mana untuk menjadi lebih sibuk dan lebih bergegas, pergi sana-sini.Mempunyai sedikit masa untuk  Allah atau keluarga mereka.Kerana tidak ada masa untuk memberitahu orang lain tentang kekuasaan Allah dan Rasul-Nya, Muhammad untuk mengubah hidup.
Saya kira pertanyaannya adalah, adakah syaitan telah berjaya dalam skimnya?Andalah yang akan menghakiminya !!!!!

p/s:
B-Being
U-Under
S-Satan
Y-Yoke

No comments:

Post a Comment

link

Related Posts with Thumbnails