going to Architecture school?

FAQ: Jawapan selalu orang nak tau
Interview 1: UKM,UTM
Interview 3: Interview question
Part 1: preparation
Part 2: First sem studio
Part 3: Manual guide to buy archi PC desktop
Part 4: Studio sem 5

Followers

Tolong Isi Tabung Saya :)

Tuesday, January 8, 2013

Part 4: Architecture part 1 tiba final Year sudah

Semacam tak percaya dah melangkah masuk 2013..tahun final wok!
Naik satu angka lagi tahun ni....><
Tak percaya aku still boleh bertahan dengan kerja-kerja sume nii...
Seriously, daripada tak reti nak design..tahap macam hape je kepada kira bolehlaa kot? ngahaha even tak de la sehebat orang lain? err..yang menjadi persoalan sekarang ni..
Perlu ke aku sambung belajar lagi ni? Impian tu memang la ada..cita-cita nak la habiskan part two..kalo tak pon amek master pon jadilaa...

So, sem ni projek aku pasal 'Healing Centre Resort' taraaaa.....

copyright saya yg punya :p
Bese jela ni tapi Alhamdulillah syukur kerana Allah mendatangkan idea untuk diri ini menyiapkan projek imiginary aku! :D

Bulan exam ni..aku cuma ada 1 je paper dari school: Industrialised Building System, 2 lagi paper language: English and French.

Ada satu lagi Coursework yg xsubmit: Measured Drawing...pergh measured drawing ni pulak kami amek tokong Khoo Kongsi..bayangkan nak trace detail2 corak dia? memang mencabar

autocad

Kepada yang bercita-cita nak jadi arkitek pikir panjang2 kesanggupan korang nak ambil kos macam aku...the truth is aku tak menyesal ;)

p/s: ada sapa-sapa nak wat part time tracing detailing tak? I pay pretty penny :p lol

No comments:

Post a Comment

link

Related Posts with Thumbnails